onsdag 7 september 2016

Om oceaner av tid och några fräknar

För en vecka sedan började min B-kurs i litteraturvetenskap och idag har jag lämnat in introduktionsuppgiften med nästan 5 timmar till godo. Som sagt, oceaner av tid. Verkligen! Nu följer en veckas diskussioner innan jag måste börja förhala nästa uppgift.

Jag är expert på att påbörja men aldrig avsluta uppgifter. Det faktum att jag avslutade A-kursen borde ha varit nog, jag borde njutit av det och aldrig läst fler kurser i hela mitt liv. Men så fungerar ju inte jag. Det hör väl till min natur, vad det nu är jag lider av. Om jag ens lider av något. Inte ens Pippi Långstrum led ju av fräknar fast hon hade hela ansiktet fullt. 

Men jag lider inte utav dem!
Hur vida en lider av något är nog en definitionsfråga. Fast jag lider av att så ofta ha huvudet fullt av ej avslutade projekt. Det enda som kan definieras där är graden av lidande, från lite lätt gnagande till fullskalig ångest. Inledningsuppgift A-D behöver jag inte lida utav! Det firar vi med ett avsnitt Stranger things och lite Marabou Dajm Saltlakrits (eventuellt någon form av gudagåva).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar