fredag 12 augusti 2016

Queen of fucking everything

Nu förstår jag att du är fasligt nyfiken på hur det gick med min förbenade dator och då kan jag berätta att det gick alldeles förträffligt.

När jag infann mig på kontoret i morse gjorde jag som man gör i situationer som denna - jag ringde IT-supporten googlade och lyckades klura ut hur jag skulle återställa ordningen. Det var inte så knöligt som jag befarade:

I regedit subfolder HKEY_CURRENT_USER
  • software
  • Microsoft
  • Windows
  • Current Version
  • Explorer
  • fileExts
  • .lnk
Radera folder userchoice och starta om. Ett klick på delete ba' så var det klart. Men det där med att det var fel användarval är jag mycket skeptisk till. Det skulle innebära att jag, vid något tillfälle, har gjort något galet. Skulle jag?! Hmpf! Icke!

Jag strutsade, laddade om och fixade problemet. Kort sagt: Jag är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar